Oikeat teknologiat osana monikanavaisen liiketoiminnan ekosysteemiä, mutta prosessit eivät ole hiottu täysin tukemaan liiketoimintaa ja kasvua. Prosessien tehostamisella vauhtia liiketoimintaan!
Tyypillisiä prosessin tehostamisen osa-alueita:
Selvitetään mihin kaikkeen eri prosessin vaiheissa kuluu aikaa, mitä järjestelmiä eri prosessin vaiheissa käytetään ja otetaanko järjestelmien ominaisuuksista kaikki hyöty irti.
Usein prosessien pullonkauloja löytyy jo hankinnan, ostamisen ja tuoteperustannan vaiheista sekä erilaisista liiketoimintaa tukevien lisäarvotyökalujen käytöstä.
Kartoittamalla prosessien nykytilanteen eri vaiheet ja mahdolliset pullonkaulat voidaan aloittaa prosessien tehostamisen suunnittelu, erilaisten kontrollipisteiden rakentaminen, datan laatuluokittelu sekä automaatioiden rakentaminen eri järjestelmiin.
Laaditaan prosessien tehostamisen tueksi prosessikäsikirja sekä prosessien eri vaiheisiin liittyvien järjestelmien ohjeet sisältäen kontrollipisteet.