Markkina- ja kilpailijakartoitukset

Suomalaisen verkkokauppiaan täytyy olla tietoinen siitä, millaista kohderyhmää kauppaan haluaa ja kuka tuotteita tai palveluita ostaa jotta pystyy haastamaan kilpailijat, myös ulkomaalaiset.

Jos myydään jatkuvasti kalliimmalla hinnalla tai hitaammilla toimitusajoilla kuin kilpailijat, niin miksi asiakas ostaisi?

 

Asiakkaiden ja kilpailijoiden tunteminen on avainasemassa verkkoliiketoiminnan pyörittämisessa!

Markkina- ja kilpailijakartoitus

Toteutetaan yrityksen markkina- ja kilpailijakartoitus liittäen mukaan monikanavaisen kaupankäynnin trendit, tilanne suomessa nyt sekä tulevaisuudessa ja asemoidaan asiakkaan liiketoiminta tähän markkina-ja kilpailija kenttään.

Toimintamalli:

  • Tutkimus 
  • Dokumentointi
  • Esittely

Sisältö:

  • Markkinakartoitus
  • Kilpailijakartoitus
  • Monikanavaisen kaupankäynnin kehitys-suunta ja trendit

Tavoitteet:

  • Antaa yrityksen organisaatiolle selkeä kuva verkkoliiketoiminnan markkinasta ja monikanavaisen kaupan tilasta Suomessa kansainvälinen kilpailu huomioiden
  • Tuottaa kattava informaatio kilpailutilanteesta ja alan kehityssuunnista

Lopputuotos:

  • Yrityksen verkkoliiketoiminnan asemointi markkinaan ja kilpailija kenttään 
  • Yrityksen monikanavaisen liiketoiminnan ja verkkokaupan erottautumiskeinojen selkeyttäminen palvelu- ja monikanavaisen liiketoiminnan konseptin kehitystä varten

 

Haluatko kuulla lisää?

Kerro meille liiketoiminnastasi, tavoitteista ja haasteista
niin katsotaan miten voimme auttaa.
OTA YHTEYTTÄ
cross