Miten saada lisää myyntiä ja asiakkuuksia? Usein verkkokauppaa pyörittävissä yrityksissä painitaan yleisien haasteiden kanssa. Järjestelmiin on investoitu ja tavoitteet verkkokaupan osalta on asetettu korkealle mutta tavoitteisiin ei ole päästy.
Monikanavaisen liiketoiminnan ja verkkokaupan konseptin kehittäminen apuna tavoitteiden saavuttamiseen
Konseptin kehitys projektissa suunnitellaan ja kehitetään yhdessä asiakkaan organisaation kanssa yrityksen verkko- tai monikanavaisen liiketoiminnan konseptia siten että konsepti palvelee parhaan näkemyksen mukaan asiakaskuntaa yrityksen omien arvojen sekä vahvuuksien mukaisesti, unohtamatta digitalisaation ja kuluttajakäyttäytymisen muutoksia sekä kaupan alan murrosta.
Toimintamalli:
- Workshopit
- Dokumentointi
- Läpikäynti
- Lopullinen konseptisuunnitelma
Sisältö:
- Omistajien/johdon tahtotilanteen ja yrityksen vision läpikäynti
- Asiakkaan olemassa olevien suunnitelmien ja toteutusmallien läpikäynti
- Konseptin suunnittely yhdessä ja konseptin dokumentointi
- Lopullisen konseptin yhteinen läpikäynti ja konseptin kehittämisen jatkoitoimenpiteet
Tavoitteet:
- Rakentaa yhdessä asiakkaalle kattava mutta portaittain kehittyvä verkko- tai monikanavaisen liiketoiminnan konsepti jossa on otettu huomioon yrityksen palvelulupaus sekä digitalisaation tuomat tarpeet liiketoiminnassa
Lopputuotos:
- Valmis konsepti jolla mahdollistetaan asiakkaan menestys verkko-ja monikanavaisessa liiketoiminnassa lähitulevaisuudessa sekä seuraavan kolmen-viiden vuoden aikana ja sen jälkeen